Wij Heren van Zichem

30 juni 2016 - Diest, België

Wie kent hem niet, de Witte, jong, brutaal en naief. Door zijn achterland ben ik vandaag gelopen. Begon vanmorgen gelijk met veel regen. Dus om 09.30 uur in een cafeetje maar even regenpak aangedaan. Zitten er daar al 20 mensen aan de koffie en aan de tap! Gelijk leuk ondanks de regen. Verderop wat Engelse voetbalsupporters op weg naar huis in een bus en de chauffeur vroeg me waar ik heen ging. Uitgelegd en ze werden stil. Respect! Ze wilde me daarna direct 30 kilometer wegbrengen met de bus. Heb vriendelijk beda, nkt voor de eer. Leuk moment!
Doorgelopen in het natte land van de Witte naar de Abdij van Averbode. Was net op tijd voor de mis van 11.45 uur. Na de lunch stempel gekregen en op weg naar Zichem! Inmiddels droog en zie onderweg twee meisjes op de fiets. Een zit er op het trottoir. Was gevallen en had zich bezeerd. Een mevrouw van het wit-gele kruis kwam er ook bij (zo gaat dat hier nog). Viel allemaal mee, beetje duizelig. Heb ze wat water gegeven en vroeg haar, na een praatje of ik door kon lopen. Waar gaat ge heen vroeg ze. Ik zei naar Santiago. Zo ver zei ze en begon te lachen. Alle pijn vergeten......... de hele dag de Heilige Jacobus niet gehoord of gezien en daar was hij plotsklaps weer! In Zichem de kerk even bekeken, maar die heeft echt onderhoud nodig. Nu in Diest mooi stadje en morgen gaat het gebeuren als ik al die Jupiler vlaggen hier zie. The Red Devils!!!!!!!! We wachten maar af. Morgen op weg naar Zoutleeuw, wij van de Zoutleeuw?

1. Hennie:
    30 juni 2016
    Hoi dappere grote broer, wat schrijf jij leuk! Alle dagen kijk ik uit naar je nieuwe belevenis. En het gaat lekker met je, durf ik te concluderen. Heerlijk voor je. Nu nog wat meer zonneschijn. Zet 'm op en een dikke kus van mij.
  2. Gabie:
    30 juni 2016
    Idd erg leuk en mooi geschreven, dus fijn om te lezen!! Kijk er ook naar uit...het ga je goed
  3. Twan:
    1 juli 2016
    Hey uncle Bert
    Gewoon het nummer "Let the Sunshine/Aquarius" van the 5th Dimension uit je Dr-Dre laten knallen, gaat vanzelf de zon schijnen.
    Behouden vaart !!
  4. Corne:
    1 juli 2016
    Leuke verhalen pap! Blijf vooral zo doorgaan. Hoop wel dat je onderweg wat beter weer gaat treffen.. Gaat je goed xx
  5. Bert de Leeuw:
    6 juli 2016