Santiago, 2510 kilometer

4 oktober 2016 - Santiago de Compostela, Spanje

En 100 loopdagen. Vandaag zoals ik dag 1 in Schijndel begon...... Regen. Maar dat boeide niet zo. Aankomen met een slakkengang, maar heel blijven was het doel en dat is gelukt.
Inmiddels zit ik op een zonnig terras in Santiago. Mijn compostela gehaald en afscheid genomen van veel jonge mensen waar ik de laatste maand mee heb gelopen.
Zij gaan door naar Finisterre. Voor mij is het hier Finish!
In de Nederlandse koffiekamer gezellig bijgepraat met Annemie en Rein. Leuk aandenken gekregen. Dank daarvoor.

Heb een lekkere (te dure) slaapkamer geregeld, midden in de stad. Straks nog naar de kathedraal en dan een beetje afkicken. Kijk wel hoe dat gaat.

Dank dank dank alle mensen die me hebben gesteund de afgelopen maanden. Mijn kinderen, familie en kennissen en de mensen waarmee ik gelopen heb. Speciaal Alice en Pascalle! Top, dank voor jullie gezelschap en Cyriel voor de Belgische bierkennis en het proosten!

Later weer meer! Buen Camino, Bert.

1. Marion:
    Ha Bert
    Gefeliciteerd jongen wat een geweldig speciaal gevoel moet dit zijn.
    En nu alles wat je mee hebt gemaakt ( wat ontzettend veel is ) laten bezinken.....en idd maar kijken hoe dat gaat en wat het met je doet.
    Wij zijn trots op je!!!!!! Dikke kus
    Marion en Ronald
  2. Bert de Leeuw:
    Dank Marion en Ronald!
  3. Twan:
    4 oktober 2016
    Gefeliciteerd wat een prestatie!
    Conny, Jochem en Twan
  4. Annie de Groot:
    4 oktober 2016
    Proficiat en pak er maar een pilske op. Goede reis naar huis en doe Emmy de groeten. Als je in de buurt komt altijd welkom. Groetjes Annie
  5. Helma:
    Hoi Bert
    Proficiat met jouw behaalde doel, grote klasse!
    Wat een prachtervaring ben je rijker geworden.
    Nu weer afkicken in ons kikkerlandje zal ook lastig zijn na zo'n lange periode.
    Tot kijk
    Groetjes Helma
  6. Robert:
    4 oktober 2016
    Vanuit Amerika de allerbeste groeten, proficiat!
    Heb veel respect voor je uithoudingsvermogen.
    Doe Keubuskes de groeten vamme es ge 'm ziet!
  7. Hennie:
    4 oktober 2016
    proficiat met deze topprestatie...... respect!
    Guido en Hennie
  8. Angelique:
    Lieve Bert,
    Ik ben zo ongelooflijk trots op je!
    Dat het je maar alles gebracht heeft waar je op hoopte en meer...
    Veel liefs en slaap heerlijk vanavond!
    Xxx
  9. Juliette Korse:
    Proficiat Bert
    Chapeau !!!!
    En nu lekker uitrusten
  10. Theo de leeuw:
    4 oktober 2016
    Gé bint unne kanjer! Proficiat met het behalen van jouw streven om deze pelgrimage de doen slagen. Dromen zijn werkelijkheid geworden. Tot donderdag. Groeten Theo.