26 Kilometer.....

2 oktober 2016 - A Coruña, Spanje

Vandaag gelopen...... Realiseer me nu dat dit na vandaag niet meer hoeft. Morgen nog 20 en dinsdag 19 naar Santiago........
Dan op de koffie bij Annemie en Rein van Uden, die daar zijn namens het Nederlandse genootschap. Heb deze zeer aardige Schijndelse vrijwilligers ontmoet in Vessem in februari. Had nog een gebroken arm toen en kon me niet voorstellen dat ik de camino zou gaan volbrengen in 2016. Dat gaat nu toch gebeuren!
Ondanks mijn blessure ben ik er bijna. Met wat hulpmiddelen zoals paracetamol en nieuwe schoenen ben ik a.s. dinsdag in Santiago de Compostela.
Wat heb ik gedagdroomd van taxi's en bussen die me zouden gaan helpen als het niet ging. Niet nodig gehad, maar dat wist ik van mezelf al. Wilskracht heeft gewonnen! Vandaag extra ver om de laatste 2 dagen te ontlasten...... Is gelukt.

Nog twee dagen in het mooie Galicië. Want dat is het. Vanmorgen weer wat mist. Nu 26 graden en strak blauwe lucht. Top hier!

Mooie zondag. Max op 2, Had bijna prijs.

Buenos tardes! Alberto.

1. Gerard en Marjo:
    Goed bezig LEEUW!
  2. Ria:
    2 oktober 2016
    FANTASTISCH Bert je gaat het halen!!!!! Wat zal ik die mooie reisverhalen van jou missen.
    Je loopt de laatste kilometers vol trots, dat weet ik zeker.
  3. Hennie:
    2 oktober 2016
    Ja Ria, wij moeten ook gaan afkicken en zullen de dagelijkse avonturen gaan missen.
  4. Robert:
    Zet 'm op Lowe...
  5. Helma:
    3 oktober 2016
    Indrukwekkend die wilskracht van jou Bert!
    Geniet van de laatste dagen!
  6. Annie de Groot:
    3 oktober 2016
    Superprestatie Bert geniet nog van de laatste dagen
  7. Gerard en Marjo:
    Beste Bert
    Iedere avond las Marjo jouw belevenissen van die dag voor. Ik moet zeggen dat we er naar uitkeken en we bespraken altijd even wat jij opgeschreven en gefotografeerd had. Het respect voor jouw grote pelgrimstocht groeide met de week.
    Bij jouw afscheid in Den Dungen zei ik nog tegen Marjo dat ik het dapper van jou vond dat je deze uitdaging aan ging en dat het al knap zou zijn als je Frankrijk zou halen.
    Ook de radioprogramma's waarin jij gevolgd werd beluisterden wij met de nodige trots.
    Bert, jij bent blij dat het er op zit en dat is goed te begrijpen. Wij zullen echter jouw dagelijkse collums gaan missen. Je schreef ook zo leuk!
    Ik hoop dat je veel inspiratie opgedaan hebt en dat je met deze indrukwekkende belevenis een grote positieve levenservaring rijker zult zijn geworden.
    DIEP RESPECT!
    Groeten, ook van Marjo
    Gerard

p.s. Sterkte met je laatste etappe en een behouden terugreis toegewenst.