Van Postel naar Tongerlo

29 juni 2016 - Westerlo, België

Je hebt zo van die dagen........ Vanmorgen vroeg op pad. Om 9 uur in de benen en 10 kilometer een kanaal volgen. Het eerste stuk nog wel leuk, maar werd snel eentonig.
Enkel asfaltkilometers vandaag. Aangekomen in mijn slaapplaats Balen was alles dicht. De kerk, de kroeg en geen slaapmogelijkheid. Was nog vroeg dus besloten om de korte route naar Tongerlo te doen. Jacobus heeft wel de paden gelopen, maar niet naast oliefabrieken van BP, Esso etc. Die zijn beslist van na zijn tijd, bedacht ik me onderweg.
Toch nog een lichtpuntje vandaag. Zes kilometer voor de finish komt er een man naar me toegefietst en vraagt of hij een stukje mag meelopen. Erik heet hij. Hij zag mijn schelp en vertelde me dat hij vorig jaar van hier naar Santiago was gelopen. Kilometertje wat gepraat samen en toen ging hij op huis aan en ik ook. Gaf me veel energie voor het laatste uur.
Nu even bijkomen van 40 loop kilometers vandaag. Morgen weer meer.

1. Frans en Stientje:
    Goede morgen Bert,
    Dus gisteren een saaie wandeldag gehad, vandaag misschien een wat leukere dag.
    Wij zijn afgelopen maandag naar Wijchen geweest en net als op zondag, weer helemaal verdronken, dus deze week even geen golfbanen.
    Veel sterkte, het eerste week end komt er aan, groetjes
  2. Mar:
    30 juni 2016
    Hi Bert, ik hoop dat je snel wat beter weer krijgt. zo blijven je schoenen nat :)! onwijs leuk om op deze manier je tocht kunnen volgen. Succes!
  3. Gerard en Marjo:
    Hoi Bert
    Knap dat je zo optimistisch blijft met dit rotweer. Ik hoop dat je gauw onder betere omstandigheden mag gaan lopen.
    Je schrijft trouwens erg leuk. Het is interessant om jouw verhalen te lezen.
    Hou de moed er in jongen! Veel respect!
    Marjo en Gerard