Vezelay het dak van Bourgogne

24 juli 2016 - Vézelay, Frankrijk

Het hoogste punt hier is de kathedraal van Vezelay. En wat leuk dat je jongste zus en Guido op visite komen. Ontmoetingspunt, voorstel Hennie....... Bij de kerk. Na 33 kilometer lopen vandaag was dat wel mijn finale klim. Warm en inmiddels waterloos door een karrenspoor omhoog. Jacobus, Jacobus. Terwijl de camping in het dal is.......... Wie verzint zoiets? Maar erg leuk en gezellig hier nu en daar gaat het om.

Vandaag een lastige loopdag. Erg warm en ook nog op Radio5 bij Goudmijn. Had bijna geen telefoonbereik dus in een maisveld een plek gezocht, beetje bereik........ Toch gelukt. Moeizaam maar zo gaan dingen soms. Wordt weer vervolgd.

En onderweg een nieuwe pelgrim gespot (of je op walvisjacht bent). Een Belgische mevrouw die een weekje oefent voor Santiago. Volgend jaar helemaal. Na wat bijkletsen liep ik op eigen tempo door. Bon camino en wellicht tot later.

Morgen dagje lamballen! Ben er aan toe en de voeten ook. Slapen op een luchtbed zo........ Dromen van een kerk op een berg. Bert.

1. Hennie:
    25 juli 2016
    Tuurlijk spreek je met een pelgim af bij de kerk........
  2. Ria:
    25 juli 2016
    Leuk dat Hennie en Guido komen, weer even Driels bijkletsen.
  3. Ria:
    25 juli 2016
    De kerken zijn prachtig ...........nu weer even een selfie, kunnen we zien hoe jij er uit ziet.
  4. Annie de Groot:
    25 juli 2016
    Bert ik heb je bij Stefan Stassen op radio 5 gehoord en vond het leuk. Geniet van je bezoek. Groetjes, Annie
  5. Corne:
    26 juli 2016
    Toch leuk even weer wat bekende gezien en leuke klets.. Kun je weer even op teren! Nu weer knallen liefs!