Reis & rustdag

4 augustus 2016 - Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk

Wielrenners rijden op een rustdag in de Tour geen 200 km. maar 100. Zo ik ook vandaag, slechts 19 kilometer naar Neuvy-Saint-Sépulchre. Hoefde me niet te haasten vanmorgen, dus relaxed op stap.
Al gelijk toen ik even stond te kijken op mijn Garmin welke richting ik op moest stopte er een auto en een jonge vrouw stapte uit en vroeg me Dormir? Volgens mij is dat slapen........ en dat was nou net niet de bedoeling, was net wakker! Ik zei Route Saint Jacques svp........ En ze wees me de juiste richting. Toch aardig en attent. Dat zijn ze wel hier voor Jacobusgangers......

Vandaag een van A naar B route. Niemand gezien en sinds 2 weken: Regen! Kon eindelijk mijn Berghaus jas zijn diensten weer eens bewijzen.

Nu in Neuvy-Saint-Sépulchre mooie baseliek met een relikwie van JC! Kaarsjes aangestoken bij Jesus Christus voor Jan en Corné vandaag en ook voor jullie allemaal! Deze keer niet bij Maria. Blijkt inmiddels dan jullie voor mij kaarsen aan gaan steken, de omgekeerde wereld...... Maar toch ook zeer apart. Zeer lief en bedankt allemaal XX!

Vanavond diner hier in dit Henk Wijngaard truckershome, denk een broodje bal! Dit dorp heeft mooie winkels/horeca echter allemaal dicht. Hier floreren de pizzazaken en kleine supermarkten met Algerijnse uitbaters. De nieuwe tijd zeg maar.
1 Winkel heeft hier nog een Agfa en Kodak bord aan de muur! Zouden ze nog fotorolletjes verkopen? Terug naar de 70's......

Morgen naar Gargilesse en daarna Crozant. Nog 2 rustdagen..... En dan gas er op richting Limoges.

Deurdonderen zoals mijn oudste broer dat noemt. Klopt Theo, bedankt voor het aanmoedigen X.

Bert.

1. Theo de leeuw:
    6 augustus 2016
    Die JackRussel was zeker een nazaat van Tyson de verschrikkelijke. Dus jij wist wel hoe je het aan moest pakken.
    Ik heb jouw boot gezien, een uniek, prachtig exemplaar!
    Ik zou er zo aan willen werken om hem op te knappen.
    Groetjes Theo.