Gargilesse gehaald!

5 augustus 2016 - Gargilesse, Frankrijk

Een derde van de route naar de Spaanse grens zit er op. Liep vanmorgen in het bekende landschap van inmiddels Limousines koeien en hooi, toen mijn oog viel op een vrachtwagen met een trap er aan? Jawel een dichte SRV vrachtwagen met slaapcabine!!!! Als pelgrim denk je dan toch gelijk weer aan Hans van Oers in zijn tijd als SRV man (zonder slaapcabine). De lol was van korte duur, want werd bijna direct gebeten in mijn schoen door een Jack Russel terriër. Heb met een schop het aggresieve beestje 10 meter verder geslingerd. En toen was het piepen natuurlijk. Sorry Jacobus, de hond begon!

Vandaag een Duitse jongen op de route. Zijn komst was door Cyriel al aangekondigd als een superatleet die 38 per dag loopt. Hij vertrok vanmorgen uit hetzelfde hotel als ik, 20 minuten eerder. Binnen 2 uur was ik al bij hem, gezwaaid naar hem, voorbij gelopen en hem vervolgens niet meer gezien vandaag. Wordt wellicht vervolgd.

Nu in Gargilesse. Een toeristisch kunstdorpje met veel dagjesmensen. Slaap vandaag in het kasteel. Geen voorzieningen daar. Gelukkig is er in dit gehucht een restaurantje waar ik wat kan eten. Dat is gisteren niet gelukt, geen restaurant was open in Neuvy! Dus maar weer wortelen en koude couscous gekocht en gegeten. Ach het gaat wennen.

Mijn Frans wordt ook beter........ Zojuist vroeg een Fransman mij de weg naar het kasteel. Dat is bijzonder, maar zie dat zijn busje er inmiddels staat. Tres bien Albert.

Morgen meer. Kasteelheer Bert.

1. Annie de Groot:
    5 augustus 2016
    Mooie fotos Bert en geniet als een "Heer"