Reims

12 juli 2016 - Reims, Frankrijk

Vanmorgen in Warmeriville afscheid genomen van de charmante uitbaatster van Auberge du val de Bois. En geloof het of niet (Hans van Oers) ik kreeg weer 40 euro korting. Zei nog tegen haar dat ik mijn oudste zwager nog wel een keer langs zou sturen...... Maar of ze dat begeep?
Goed adres, had eerst ergens anders ingecheckt maar die waren dicht op maandag.

Op weg naar Reims vandaag, tussen de akkers. Overal staan hier in het landschap nog monumenten ter nagedachtenis aan Wereldoorlog I. En die worden tiptop onderhouden. Je kunt je niet voorstellen dat er op deze plaats 100 jaar geleden zo gevochten is. Je ziet hier echt niemand nu op een verdwaalde boer en een verdwaalde pelgrim na.

In Reims liep ik recht op een McDonalds af. De eerste in 2,5 week, dus maar eens bezocht. Na een bezoek aan de kathedraal heb ik uiteindelijk een slaapplek gevonden. Liep inmiddels al 7 uur met mijn tas op mijn rug en dat is echt te lang in de zon!
En een adres waar ik de was kan doen voor 4,40 euro. Koopje.

Ga zo even in Reims een drankje doen. Voor de meeste een mooie laatste Drielse kermisdag en Corné nu ben je echt jarig. Proficiat met je 27 ste verjaardag. Dikke kus Pa.

1. Hans sr:
    12 juli 2016
    Beste Bert,
    Goed gedaan maar je bent wel op een bedevaart en niet op een versiertoer. Maar goed, morgen is de kermis weer voorbij Bert !!!! Ps mooie koeien.
    Goeie reis verder. Groet Hans
  2. Gerrie en gerrit:
    12 juli 2016
    Nu aan de ECHTE CHAMPAGNE
  3. Corne:
    14 juli 2016
    Thanks nogmaals pa!
    Hopelijk gister een leuke dag gehad met de familie?