Long and winding road!

5 juli 2016 - Givet, Frankrijk

Had een plaatje aangevraagd op Radio5 afgelopen zondag op die lange, lange weg van Namen naar Givet.
Vanmorgen werd ik gebeld door een regiseur van KRO Goudmijn, dat ik zondag even in de uitzending kom. En dat mijn verzoekje wordt gedraaid. Hartstikke leuk toch. Ben helemaal trots! Allemaal luisteren naar Stefan Stasse NPO radio 5 zondag van 12.00 tot 13.00 uur.

Vandaag vroeg weg, moest de verloren kilometers van gisteren erbij lopen. Dus vandaag 35 kilometer. Had er zin in vanmorgen, dus de eerste 8 kilometer lagen zo achter me. Richting Dinant en dat is een leuke plek! Lopend op die lange weg kwam er een fietser langs en stopte. Aan zijn tassen te zien moet hij nog een heel eind....... Santiago dus. Eindelijk een pelgrim op de route....... Helaas voor mij op de fiets! Efin deze student van 24 komt uit Namen en zojuist op pad. Gaat heen en weer tijdens de vakantie. Zeg hem dat ik hem nog ga zien, maar dan op zijn terugweg naar Namen. Na een leuk gesprek zegt hij tot ziens en fietst aan. Ik roep nog Bon camino, dat hoor je te zeggen. Hij zwaait en is weg. Zie zijn knipperend achterlicht langzaam kleiner worden. Leek op Max Verstappen, zo snel was hij uit beeld.
In Dinant stempeltje gehaald op de abdij en in de kathedraal in het centrum 2 kaarsjes aangestoken! Wat een prachtig glas in lood raam daar (zie foto). Even winkeltjes gekeken in dit mooie stadje.
Op weg naar Givet dan maar. Loop Dinant weer uit op die lange weg naast de Maas......... Fietser naast me. Dezelfde jongen uit Namen. Ik zei hem nu pas hier? Defecte GPS accu, had hij laten repareren. Zei hem nog doe voorzichtig en weg was hij weer. Hij draaide zich nog 1 keer om en riep Bon Camino! Kijk dat is snel leren. Die komt er wel.

Door bossen en weilanden heb ik de maas vervolgens gevolgd. Af en toe een flinke bui, maar vandaag vooral zon. En een long and winding road..... Nu even in Frankrijk, morgen weer in België.
Albert du Leon.

1. Ria:
    5 juli 2016
    Jij komt er ook wel........net als die fietser.
  2. Corné:
    5 juli 2016
    Super leuk voor je, misschien wordt je nog wel beroemd ;)
    Wij gaan idg luisteren!!!
  3. Chantall:
    Bon camino bert!
  4. Twan:
    6 juli 2016
    Radio 5 is hier op te luisteren.
  5. Twan:
    6 juli 2016