Ganzen in plaats van velo's

4 juli 2016 - Anhée, België

Gisteravond in de jeugdherberg gezellig zitten kletsen met een geflipte drummer (Bertus je krijgt zijn kaartje want hij is wel goed) en daarna met een Engels gezelschap die daar waren met een muziekschool. Dus kinderen met leerkrachten. Met de pianoleraar (70) en de zang pedagoge (40) heb ik voetbal gekeken. Was leuk, niet voor IJsland..... Wij hadden wel plezier. Vanmorgen bij het ontbijt gedag gezegd. Het regende ontzettend maar de zangpedagogenzei gisteren al tegen me alles komt goed vandaag en de zon gaat schijnen! En dat klopte dus....... Al hoor ik Hans van Oers weer denken nu!

Vanmorgen in de volle regen terug naar Namen. Wilde een stempel van de bisschop. Na wat gezoek, via het Seminarie kwam ik op het Bisschopspaleis. Uiteindelijk de felbegeerde stempel in mijn paspoort!

Op weg naar Dinant. Het loopt bellaberd in de regen met regenpak aan. Je schoenen worden nat, alsof je in een luier loopt. Wie weet dat nog hoe dat voelt?

Maar na 10 kilometer toch de zon langs de maas. Ben drie keer gepasseerd door een leeg Zeeuws vrachtschip stroomopwaarts. Dus, geleerd van mijn beste vriend Pietje van den Oever, altijd zwaaien naar de kapitein. Hij was veel sneller als ik maar hij moest telkens geschut worden. De laatste keer vroeg hij me vaar een stukje mee. Ik vertelde hem dat Jacobus dat niet goed vind. Vlak voor Dinant zag ik hem draaien op de maas. Klaar om geladen te worden met split. Ik stak mijn hand omhoog, hij blies zijn hoorn. Adieu! Terug naar de Zeeuwse kust.

Gisteren werd ik er af gereden door weekend fietsers. Vandaag heel rustig op het parcours. Op een gegeven moment liepen er wel 30 ganzen achter me aan. Zie foto....... Op naar?
Morgen via Leffe naar Givet. Blijft langs de Maas lopen op asfalt. Niet goed voor de benen. Bedankt Mieke voor je mentale zorg. Tot later weer.
Bon Camino.

1. Ria:
    4 juli 2016
    Ja, schippers zijn altijd vriendelijk !
    Vandaag een leukere dag dan gisteren begrijp ik. Zo praat je met niemand en een dag later met iedereen.
    Let wel op dat je schoenen NIET nat blijven, DAT IS NIET ZO GOED VOOR DE VOETJES. Kranten erin!