It's a long way there

6 juli 2016 - Viroinval, België

Vanmorgen fris uit Givet vertrokken. Toch een mooi stadje. Beetje Valkenburg, al gaan alle cafés om 20.00 uur dicht. Goed gegeten in een restaurant langs, hoe kan het ook anders, de maas. Die zijn wel open tot 23.00 uur.
Volgens het boekje moest ik het pad langs de maas volgen vanmorgen. Hoog gras, maar geen pad, wel maas. Na 100 meter besloten om maar naast de provinciale weg te gaan lopen ( niet veilig!). Wat een vrachtverkeer hier! Maar geen keus. Geen zin in natte schoenen.

Hierges, een schoonheid van een dorp, daar heen voor de koffie. En zoals zo vaak de laatste weken....... Alles gesloten. Wij constateren in Nederland leegstand van winkels en horeca, maar hier is het factor 10 meer. Triest om te zien. Gelukkig heb ik mijn reservevoorraad altijd op peil. Al moest ik vandaag drie dorpen voorbij lopen (Ardennen: van boven naar beneden en omgekeerd) alvorens ik een mini markt tegenkwam die open was. Snel wat bananen, cola en chocolode en 1 Leffe Blond gekocht. Stukje verder was er zowaar een cafeetje open. De tweede die ik zie in bijna 2 weken! Maar voorbij gelopen. Ze zullen wel geen koffie hebben..........

Nu in in mooi hotelletje. Morgen de laatste etappe naar Rocroi. Dan is de Via Monastica histoire. Dus proost ik met jullie hierbij met mijn Leffe Blond op jullie aller geluk!

Morgen begin ik aan de via Campanienses.
De Champagneroute............ Op naar Reims. Dag lekkere Belgische biertjes, ga jullie missen!

1. Gerard en Marjo:
    6 juli 2016
    Veel succes op de via Campanienses in Frankrijk de komende weken.