Tropisch.....

22 augustus 2016 - Bazas, Frankrijk

Zo warm vandaag dat ik maar besloten heb om over een provinciale weg naar Bazas te lopen. Jacobus vind dat goed als je maar een hesje aan hebt........ Had er een van TeamNL, maar dat maakt hier geen indruk. 21 in plaats van 28 kilometer...... Scheelde vandaag toch 1,5 uur!

Gisteravond plezier gehad op de bbq van mijn gastgezin. Lekker simpel een worstje en een speklap! Kijk zo hoort het. Geen liflafjes, gewoon een salade en wat vlees. Super! Lokale rode wijn (witte flessen) en rosé, die ze ter plekke maken en de mannen zetten een 10 literfles whiskey op tafel Sodemieter, dan zijn wij watjes! Ben maar bij de wijn gebleven.......
Dus het kan: leuke franse mensen, het was mijn leukste avond in Frankrijk. Waarvan akte.

Morgen de laatste week Frankrijk. Ga ik het missen? Denk het niet...... Maar misschien maakt de laatste week veel goed. Ben benieuwd naar de Pyrenëen!

Tot later weer.

1. Ria:
    23 augustus 2016
    Fijn om te horen dat er ook gezellige Fransen zijn ( in het zuiden)......het is net als in Nederland wij zijn ook gastvrijer dan onze noorderlingen !
    groetjes maar weer.
  2. Pascalle:
    23 augustus 2016
    als zuidelinge ben ik het daar natuurlijk mee eens
  3. Theo de leeuw:
    23 augustus 2016
    c`etais merveilleux dans la dolce france n`estpas?
    Dis boerenfrans en dè wil màr zegge dè ge dur van mot genieten.
    Groetjes Theo.
  4. Theo de leeuw:
    hoi Bert,
    inloggen op jouw reisverhalen is toch: http://www.bertdeleeuw.reislogger.nl met als wachtwoord 2016 of is dit niet meer juist? Robert Goesten uit de USA had interesse in jouw reis en verhalen. e-mail adres van Robert: [email protected]
    groetjes,
  5. Bert:
    23 augustus 2016
    Theo, ik heb Robert een mail gestuurd. Groet van je broer!
  6. Bert:
    23 augustus 2016
    Theo email van Robert klopt niet! Stuur mij ff het goede.
  7. Robert:
    Ha die Bert,
    Wat moedig om zo'n tocht te beginnen!! Ik neem er m'n petje voor af. "Chapeau" zou de fransman zeggen... Ik ga je uiteraard intensief volgen en van de foto's genieten. Groeten uit een eveneens warm Amerika!
    Zet 'm op!

Groeten,

Robert
  8. Bert:
    23 augustus 2016
    Ha Robert, leuk je te lezen! Welkom bij Wij van de Leeuw, Santigo!
  9. Ria:
    25 augustus 2016