Oma tingeling

10 juli 2016 - Château-Porcien, Frankrijk

Soms kom je op een slaapadres waarvan je denkt, zal ik incognito doorlopen (pet over je oren) of toch maar gewoon naar binnen gaan. Zucht was moe dus naar binnen. Telde drie honden en wat katten. Jakkes!
Een tafel vol (!!) medicijnen en een bloementuin vol met insecten. Vroeg naar bed en niks eten hier dacht ik nog........

De Nederlandse vrouw die hier alleen woont was bijzonder aardig, 75 jaar en sinds 8 jaar wonend hier in Frankrijk. Allerlei klachten van COPD, geen uitkering etc.
Tijdje in de tuin gezeten en weet niet hoeveel insecten verjaagd. Etenstijd. Spagetti of rijst. Doe maar rijst zei ik. Kan niks mis mee gaan........ Uiteindelijk samen gegeten: rijst, doperwten, rode bieten en kippepootjes. Ook in Frankrijk zitten dan alle honden naast me. Dacht dat alleen Bram en Yoshi dat hadden..........
Rijst overigens mislukt. Flesje wijn erbij gekocht voor 3 Euro en samen gezellig zitten buurten en atlethiek gekeken tot 23 uur. Veel te laat voor een pelgrim!
Vanmorgen vroeg weer op en 35 Euro betaald aan haar. Daar moet ze dus heel de week van rondkomen! Had daar wel een beetje moeite mee. Maar pelgrims moeten door! Afscheid genomen en ze had het super naar haar zin gehad zei ze. Mooi toch.

Vandaag richting Chateau Porcien en 32 graden! Zoek om 14 uur een plekje in de schaduw naast 14 windmolens op een heuvel voor een praatje met Stefan Stasse op radio 5.

http://www.kro-ncrv.nl/goudmijn/seizoenen/seizoen-2016/hiet -146902-10-07-2016

Dit gesprek gaf weer vleugels! Zo gaat dat echt. Gelijk Corné maar gefeliciteerd! 27 alweer.

Hier kermis vandaag en finale voetbal. Wordt het toch nog leuk. Bijna in Reims, nog twee dagen koeien en graan.
Salute, Bert.

1. Gerard en Marjo:
    10 juli 2016
    Dat was een leuk gesprek op de radio en jouw keuze heel toepasselijk! A long and winding road.... Jij maakt wat mee onderweg. Gevarieerd eten en elke dag een ander praatje. Begonnen in de regen en nu weer in de warmte. Goede reis verder en groetjes van Gerard en Marjo
  2. Twan:
    10 juli 2016
    Mooie verhalen Bert....
  3. Ria:
    11 juli 2016
    Pffffff. Lopen met bepakking en dan 32 graden. Verlang je dan niet een beetje terug naar de natte schoenen?
    Succes en sterkte maar weer
  4. Geerke:
    11 juli 2016
    Goed gesprek Bert! Leuk om te horen. Veel succes in Noord-Frankrijk. Groetjes Geerke