Hallo Bourgogne

22 juli 2016 - Vézannes, Frankrijk

Gisteravond gezellig op een terras gezeten met een leuk stel uit Den Haag en Leiden. Muzikale mensen en net als ik ook dorstig! Het was er ook het weer voor. Ze zijn door dit gebied aan het touren met een 406D camper. De kenners, zoals Frans Pennings weten dan gelijk dat het hier om een onvervalste Mercedes diesel gaat. Op leeftijd, maar niet kapot te krijgen. Veel plezier nog mensen deze vakantie! Bedankt voor het vele proosten.

Na 2 weken door Champagne Ardennes, vandaag in Bourgondië. Verschil is er nog nauwelijks dan wel velden vol met zonnebloemen! Nog niet eerder gezien hier. En ineens ook weer wijnranken. Tussen het gras, gerst etc. Was van plan om 35 kilometer te doen vandaag, maar de teller bleef hangen op 28.
Nu, net als gisteren overigens, in een prachtige gite. Bevalt beter als een b&b, dan zit je bij mensen op de lip. Hier lekker eigen kamer met toilet en douche. Eten om 19 uur in de keuken, dat dan weer wel.

Nog twee dagen lopen en dan ben ik in Vezelay. De oudste kathedraal van Frankrijk en het officiële begin van de camino. Heb er dan 750 kilometer opzitten.
Heb zondag een interview met Stefan Stasse op radio 5 om 12.30 uur ongeveer, dus afstemmen op KRO Goudmijn.
En....... Mijn zus Hennie en zwager Guido komen naar Vezelay zondag. Lekker twee dagen bijkletsen. Zie er naar uit!

Hier nu regen en onweer. Tot later weer.
Bert.

1. Theo de leeuw:
    22 juli 2016
    Hoi Bert,
    Doe Henny en Guido de groeten als je ze ziet, en maak er een fijne dag van.