Dag 60

24 augustus 2016 - Roquefort, Frankrijk

Zat mijn administratie bij te werken en zag dat het al mijn 60ste loopdag was vandaag! En met deze temperaturen........ Vanmorgen begon vroeg en grijs, dus dat liep lekker aan. De oude spoorlijn van Napoleon, die ik gisteren ook al had gelopen ging vandaag gewoon kedengedeng door. Met één verschil, op dit traject is een bosbrand geweest dus hele stukken zonder bomen, lees schaduw. En als de zon je met 38 graden te pakken krijgt, dan wordt het niet meer koud! Halfweg gelukkig nog een oud cafeetje wat open was en daar twee koele cola's gedronken. Werd daar nog even lastig gevallen door een jeudig stel die om 12 uur al iets teveel pilletjes hadden geslikt...... Ook hier zijn ze niet altijd braaf! Efin na 35 kilometer zat deze etappe er ook weer op. Ben in Roquefort (kaas) nu, provincie les Landes.

En de refugee waar ik slaap is bijna vol. Een Japanner, twee Engelsen en een Frans meisje. Die hebben vandaag maar een halve etappe gelopen.

Nog even wat statestieken: gelopen 1530 kilometer, verbrande caloriën: 220.000, temperatuur morgen: 39 graden, aantal dagen nog in Frankrijk: 6.

Tot morgen, Bert

1. Annie de Groot:
    24 augustus 2016
    Voor mij heb je nu al olympisch goud verdient. Chapeau!!!!
  2. Theo de leeuw:
    25 augustus 2016
    Wat de temperatuur betreft,Bert, je hoeft niet te klagen wan gisteren gaf de thermometer bij Hans van Oers in de Kerkstraat 36 graden boven nul en vandaag wordt het nog warmer.
    Of je nou door de hond of de kat gebeten wordt, het maakt niet uit maar vergeet niet om te drinken en houd het hooft koel. We leven met je mee onder dezelfde omstandigheden alleen: wij hoeven niet te lopen. Groetjes en sterkte.
  3. Bert de Leeuw:
    25 augustus 2016
    Goed plan dat koel houden!