Bernadette!

29 juli 2016 - Nevers, Frankrijk

Gisteravond super gegeten. Was ook nodig...... Vanmorgen weer alleen op pad 31 kilometer naar Nevers. Het lopen leek wel of je op weg was naar de Rooije in Hoenzadriel. Hetzelfde landschap, identieke straat en maar zingen: 7000 koeien, hoor die krengen loeien....... Koeienland dit. Bourgogne en koeien?!? Ja!

Weer een ouderwetse eenzame dag. Tussen de middag weer goed gegeten, hamburger met frites jawel. En Brabanders op het terras.
En toen was ik in Nevers. De stad van Bernadette, aan wie Maria is verschenen in Lourdes. Wat een leuke stad is dit. Leven in de brouwerij hier. Erg gezellig.
Kathedraal bezocht met prachtig glas in de ramen, maar er is groot onderhoud nu. Jammer.

Ben later nog in het klooster (slaap ernaast) geweest waar Bernadette ligt opgebaard.
Pffffff. Heb maar 1 keer in mijn leven zoiets mogen ervaren en dat was in de kruisigingskerk in Jeruzalem, op de plaats van het kruis van JC in 1998.
Deze ervaring was identiek. Wat apart en bijzonder! Daar word je stil van, zelfs een bus vol Chinezen die na mij binnen kwamen.

Heb voor jullie allemaal een kaars aan gestoken bij Bernadette, maar een 5 Euro exemplaar voor Trudy, op haar verzoek. Het kleingeld is nu zo'n beetje wel op. Of Marjo moet wat kleingeld opsturen......

Zalig weekend, denk aan mij en Bernadette. Zie foto's.

1. Mieke van wel:
    30 juli 2016
    Hoi Bert,

Heel apart, mooi om mee te maken, Zo zie je wel heel veel mooie dingen en ook minder leuke dingen op je pad. Een hele levensles. Veel succes en kracht op je verdere tocht.

Groetjes,
    Mieke.
  2. Annie de Groot:
    30 juli 2016
    Mooi Bert van dat kaarsje, Kom er maar n pilsje voor drinken als je weer in Driel komt. Geniet en groetjes, Annie
  3. Angelique:
    1 augustus 2016
    Ontroerend en prachtig om te lezen. Trots op je kanjer! X