Berg op......

21 september 2016 - Rabanal Del Camino, Spanje

Vanmorgen het mooie Astorga verlaten. Een fraaie compacte stad bomvol cultuur, historie, chocoladefabrieken, Gaudi en ........... pelgrims, gisteravond wachtend op de terrassen van de plaza major op het klokje van 7 uur. Dan is er het pelgrimsmenu voor 10 Euro inclusief fles rode wijn... Daar doen we het voor! Zelf voor de afwisseling blokje om en bij een Italiaan gegeten. Inclusief fles serieuze Rioja, 22 Euro. Maar dan heb je ook gegeten en gedronken.

Vandaag glooiend berg op. Van 928 meter in Astorga naar 1150 meter hier in Rabanal
Ben wat eerder gestopt omdat het lijf even niet verder wil. Ook dat is de camino. Jacobus kent geen pardon. Had een kamer in een hostal geregeld, maar die bleek vol. Heeft die mevrouw me omgeboekt naar een alberge. Heb nu 6 stapelbedden privé!!! Hoe kun je zoiets regelen. Efin zeker geen snurkers vanavond. Haha.

Zojuist in het lokale kerkje wat kaarsjes aangestoken bij Jacobus. Eentje extra voor alle Vlieger mensen deze keer! Die doen er mijn werk een beetje bij nu. Bedankt Emmy en haar team.

Morgen ga ik vroeg op pad. Eerst nog berg op naar Cruz de ferro (1450 meter) en dan richting Ponferadda. 32 kilometer. Nog 9 loopdagen alvorens ik in Santiago de Compostela ben. Als het meezit ben ik vrijdag 30 september daar. Vlieg dan zondag naar Nederland. Wellicht een borreltje op zondagavond samen? Eerst nog maar wat lopen, 230 kilometer te gaan!

Tot morgen, Bert.

1. Annie de Groot:
    21 september 2016
    De laatste loodjes Bert. Veel succes.