Baskenland!

27 augustus 2016 - Hagetmau, Frankrijk

Ja je staat er niet bij stil, maar Frankrijk heeft ook een stukje Baskenland! Stierenvechtersstadions zijn hier nog een recent voorbeeld van. En daar ben ik nu. Hagetnau. Op een steenworp van de Spaanse grens. Maar de temperatuur vandaag noopte me tot een mini rustdag.
Vanmorgen 16 km. gelopen en dat was wel genoeg in deze warmte. Orthez daar ga ik morgen heen. Temperatuur zal dan 10 graden lager zijn. En...... Bij goed weer heb ik zicht op de Pyreneeën! Foto komt!

Dus bijna een feit. Woensdag ga ik na meer dan 6 weken de grootste diverse boerderij van de wereld verlaten. Want dat is Frankrijk wel. Van Rocroi tot St. Pied de Port: koeien, wijn, maïs, graan, fruit, noem maar op. Hier is het echt.... en de boer hij ploegde voort! Wellicht niet mijn land, maar diep respect voor al deze mensen, die elke dag weer op de trekker stappen om miljoenen mensen te voorzien van dagelijks voedsel. Dat heeft me in ieder geval wel geraakt!
Wat niet: Blaffende en bijtende honden, die zijn er hier (te) veel! Chiens.......

En vanaf vandaag hebben we ook fans in Colombia! Was Robert Goesten al aangeschoven vanuit Illinois USA, voila Bart de Leeuw en Renate zitten in Zuid Amerika en hebben daar een mini camino gelopen (foto). Ja die lokale (en voormalige) politici maken het wel......... De buitenland bijlages in de gemeente Maasdriel zijn/waren daarvoor zo te zien beslist toereikend!

Begrijp dat mijn sidekick Twan inmiddels zijn Beetle heeft ingeleverd op Gran Canaria en morgen weer in 5331 is. Goeie thuisreis Twan, Conny en Jochem!

Ga ff naar de Chinees hier! Een gloedvolle zaterdagavond allemaal. Denk aan jullie.

Bert.

1. Corne:
    27 augustus 2016
    Lekker jou lievelings eten, smakelijk!
    Denk ook aan jou, en ben super trots op je.
    Hier ook warm, ik heb vakantie en voer niets uit en dan is het al puffen.
    B I J N A in Spanje, Olééé!!! Toedeledoki Frankrijk. Xx