Bagou?

7 augustus 2016 - La Souterraine, Frankrijk

Rare jongens die Fransen. Gisteren in Crozant en geen slaapplaats. De gite van de gemeente was een optie, maar gesloten! De VVV stuurde me naar de sleutelhouder en vise versa. Had geen zin in Franse grapjes dus maar doorgelopen naar La Chapelle Balou! Eerst die vrouw gebeld of er plaats was, na drie keer bellen kwam er een zeer afgesnauwd ja.
Toen ik er arriveerde vertelde ze me dat ik 1 uur te vroeg was...... Maar in de tuin gezeten. Efin, mijn tas stond niet goed, schoenen hier, slippers daar, had de wasmachine niet aan mogen zetten. Werd mij een 2 persoonsbed toegewezen. En overal afblijven zei ze nog! Twee uur later kwam ze dat ik naar een andere kamer moest omdat er een echtpaar kwam. Die moesten vanmorgen nog komen heb namelijk niemand meer gezien gisteravond.
Wat een controlfreak. Wel goed gegeten daar, koelkast vol bier (Leffe) en een goed ontbijt. Afrekenen dan maar......... Kon ik er niet pinnen. Hup haar man uit bed gehaald en die met mij 16 kilometer op en neer voor een pinautomaat! Ik kwam Euro 2,50 te kort......... Ook deze maar weer snel vergeten: Chez Elaine in Bagou. Nooit meer naar Bagou!

Op weg dan maar, prachtig weer vandaag. Twee dorpen verderop maar aan de koffie. Ga op het terras zitten bij een leeg restaurant, zegt de dame dat ze geen koffie serveren. Dus mijn tas maar weer op de rug en daar kwam toch de koffie, als ik maar niks anders bestelde???????? Hier kan ik met mijn horecaverstand niet bij. Wat een vreemde mensen.

Onderweg nog twee andere pelgrims gezien, spraken alleen maar Frans, dus dat werd een heel snel bonjourtje!

Kreeg als klap op de Franse vuurpijl nog een Appje van Alice, die was op zoek naar een slaapplaats en vond die in de gite in Crozant!!!!!! Oké laat maar, voor ons gesloten en voor Fransen gaan er blijkbaar andere deuren open.....

Ben nu in een hotelletje met zwembad. Heb het er maar even van genomen. Mooie zondag nog en wat zal ik blij zijn als ik het bordje Spanje zie staan!

Olé Bert.

1. Corne:
    9 augustus 2016
    Zo zie je maar, dat Nederland nog niet zo'n slecht land is, en wij verwend zijn met alles.
    Ach, snel vergeten en knop om.
    Lekker genoten van het zwembad, had je wel eens verdiend!
    Schrale troost, weer is hier sucks!
    Volgende week wordt het "beter" jaja eerst zien.
    Wandelse! Xx
  2. Gabie:
    13 augustus 2016
    Zit telkens weer met verbazing te lezen hoe apart de Fransen zijn!! Mijn ervaring met de "Franse gastvrijheid" was al niet zo best, en wordt er hierdoor ook niet beter van!
    Ik hoop dat je snel in Spanje bent, want daar verwacht ik een en al gastvrijheid, ben super benieuwd hoe het je daar als pelgrim vergaat
    Tot die tijd...succes!!