Daar zijn we weer!

9 augustus 2016 - Châtelus-le-Marcheix, Frankrijk

Gisteren in een internetloos dorp! Het blijft Vive la France natuurlijk, maar internet en telefoon werkt vaak niet op het platteland. Ook niet in Limousin, het gebied waar ik nu ben. Gisteravond een Duitser ontmoet die op de terugweg is naar huis (Stuttgart). 5,5 maand lopen (heen en terug). Ik klaag over mijn voeten, maar die van hem zijn twee maten kleiner geworden door de blaren etc. Er zit geen vel meer op zijn tenen! Gelukkig heb ik geen last van blaren. Wel van een soort likdoorn, die ik niet kan zien......... Pijn lijkt wat minder te worden, maar erg vervelend.

Gisteravond was een weerzien met bekenden. De Belgen die ik in Gargilesse had ontmoet waren er weer en Alice was er plots ook weer. Gelift een stuk........ dat kan dus ook. Anyway leuke avond in een nieuw barretje waar we in de tuin gegeten hebben.

Sliep met de duitser en Alice in een gite van 3 bij 3 meter met daarin 2 stapelbedden. Ja hoe gek kan het zijn hier.......
Vandaag maar om 8 uur aangelopen, want je kon je kont niet keren in die gite. Snel koffie gedronken in een bar en wat broodjes voor onderweg. Samen met Alice op pad naar Châtulus.

Een mooi oud kloosterpad, met veel losse keien, steil omhoog en weer omlaag. En dat zo'n 20 kilometer. Best een lastige etappe, in de bekende heuvels met limousin koeien.
Vandaag aangekomen in een chambre dHotes in Châtalus en wie komen er net binnen....... de Belgen. Dus we zijn weer compleet, echter is het café gesloten hier. De vrouw des huizes brengt straks wat eten. Het wordt dus een Leffe-loze dinsdag. Waarvan akte!

Morgen etappe van 29 km. naar Saint Leonard de Noblat. Overmorgen: Limoges!
Kijk ik daar voor nieuwe schoenen en sokken. Succes met Youri van Gelder bij jullie in Nederland, had hij ook Leffe blond op?

Bert.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annie de Groot:
    9 augustus 2016
    Ik denk dat Yuri wat sterkers gebruikt heeft , succes en houdo
  2. Ria:
    9 augustus 2016
    Als ik jou verhalen zo lees ben ik blij dat ik nooit voor een vakantie in Frankrijk heb gekozen, ik had altijd al een naar gevoel over Frankrijk en dat wordt dus nu bevestigd.
    Maar jij moet er nog een tijdje bivakkeren dus houd vol !!
    Hoe sneller je loopt hoe eerder je het land uit bent.
    maar er zijn vast ook vriendelijke mensen, ik hoop dat je die vanaf nu tegenkomt.