Over de 1/2!

16 augustus 2016 - Périgueux, Frankrijk

1325 kilometer inmiddels op de teller en 50 loopdagen. Dus beginnen we morgen (formeel) aan de 2de helft van de reis, afhankelijk van de nog te lopen route in Spanje.

Vanmorgen in de refugee nog wat zitten kletsen met de Nederlandse vrouw die hier zeer enthousiast vrijwilligerswerk doet. Is hier met de camper en woont daar permanent in! Dat zie ik Frans en Stientje nog niet doen en die camper heeft andere afmetingen.....
Na 2 mindere huwelijken was ze helemaal happy in haar camperleven. Tja......... Jacobus houdt ook van campers!

Vandaag weer echt warm hier, 35 graden maar gelukkig een korte route van 23 km. De route ging voornamelijk door bos, dus minder zon op mijn kop! Behalve 1 Fransman, geen pelgrims actief in dit gebied. Wel een ree gezien vandaag (foto). Ook een leuke camping in het bos. Megatenten die je huurt. Houten vloeren en voorzien van alles. Zeg maar een camper van zeildoek en dan zonder wielen.

Nu in Perigieux, ook weer een mooie stad, slaap weer in een refugee van het Genootschap en ook die Parijzenaar, aparte vent. Diner bij de lokale Chinees, want een mijlpaal verdient een extraatje, toch! De lucht betrekt hier razendsnel, dus wat regen en onweer op komst. Dat zullen mijn voeten leuk vinden. Morgen op weg naar Chateau de Puyferrat..... 24 kilometer.

Duimen maar dat het goed gaat!