Niemansland.......

30 september 2016 - Portomarin, Spanje

Barbadelo......... Da's echt niks. De rooie in Hoezadriel is nog meer. Gelukkig een goede alberge, maar dat was het dan ook. Geprobeerd om een dorpsplein te ontdekken, maar verder dan een oude betonnen muziektent in het weiland kwam ik niet.
Die muziektent deed me even denken aan de good old Drielse mobiele muziektent op Alemse kermis........ Die stond ook in de wei altijd.
Opgezet door Hent de Mos, Gerrit d'n Bel en Kees van Killekes (of ome Boer) volgens mij..... Maar hoor de experts wel. Die mannen dansten voor de muziek uit. En voorproeven konden ze ook heel erg goed. Wellicht iets voor Drielse vertellingen Gerard. Is zeker geen saai onderwerp deze mannen!

Vandaag in Portomarin. Leuk stadje aan de rivier. Veel Amerikanen op de route. Leuk voor de economie, maar niet voor de serieuze wandelaar. Ze worden aan- en afgevoerd met luxe bussen (zie foto). Wat een kapsonesvolk........ En maar vertellen dat ze "the Camino" hebben gelopen. Echt niet! Laat ook maar....... Het land is plastic, de mensen ook! Sorry Robert, natuurlijk niet allemaal.......

Nog vier dagen. Heb mijn vluchten vandaag geboekt. Vlieg woensdagmiddag naar Alicante met Ryanair en donderdagochtend naar Eindhoven met Transavia. Ben dan op ome Frits airport om 12.50 uur!
Het is goed zo. Morgen nog 25 en dan nog 3x20. Heb de fut/kracht niet om meer kilometers te verzetten. Ben dinsdag bij Jacobus en moet naar zijn graf. Dan is het klaar. Finisterre bewaar ik voor een volgend avontuur.

Buenos noches, Bert