Muggen van troyes

19 juli 2016 - Troyes, Frankrijk

Vanmorgen op tijd weg vanwege de komende hitte. De mevrouw van de gite gaf me een stempel en een schrift om iets leuks in te schrijven....... Allemaal Nederlanders in het schrift. Wat een raar volk zijn we toch.

Het wordt hier vandaag 35 graden plus...... Simpele route langs het kanaal, welk ondereel is van de Seine, ja die uit Parijs. Echter hier is het een soort Biesbosch sloot ondiep, veel insecten en heet. Mijn GPS dirigeerde me op een moment het bos in. Niet erg met dit weer. Schaduw is van levensbelang. Tot ik een bankje zag, om een boterham te eten. Had me al ingespoten met Deet, want een vriend van broer Gerard, Titus van Gogh, had me verteld ja in Troyes heb je muggen. Een gewaarschuwd man telt voor twee. Dus nog maar wat extra Deet.
Man wat er toen gebeurde heb ik met Emmy enkel nog maar 1 keer meegemaakt in Egypte op een Nijlcruise........
Ze hebben hier muggen die Deet lekker vinden! Heb nog nooit zo hard gelopen als vandaag. Bijna lek gestoken, duizenden muggen om me heen en op me. Eenmaal in de zon, waren de lafaards weg. Ben maar in de zon naar Troyes gelopen. Pffffffff. 1 Liter bloed minder.

In Troyes eerst maar een cola gedronken en toen richting kathedraal. Toen ik in de kerk mijn stempel kreeg was ik ontroerd. En als ik het nu schrijf alweer. Na 625 kilometer lopen weer een mijlpaal gehaald. En daar ben ik best wel een beetje trots op. Jammer dat je dat dan niet kunt delen.

Zo even dagelijkse dingen, ik kan de was doen, Yes want alles stinkt....... Dan morgen weer met een frisse tas op stap. Komende week naar Vezelay, weinig slaapplekken weer, campings wel, maar heb mijn tent al aan Theo meegegeven. Dus dat worden weer een paar 30ers! En omlopen weer.

Bedankt aan iedereen die me hebben gemeld dat ze me 1 dag gemist hebben met mijn column. Jacobus had er geen moeite mee. Blijkbaar zorg ik elke avond bij jullie voor een glimlach. En da's mooi.

Proost vanavond in de avondzon. Hou van jullie. X Bert.

1. Theo de leeuw:
    19 juli 2016
    18.03 uur 37.3 in de schaduw op ons terras bij zwembad en 34.4 bij tuindeuren kamer dus voor de temperatuur kun je beter in frankrijk zijn. Overigens, bij de 4-daagse zijn al honderden uitvallers op de eerste dag.
    Houd de moed er in, wij leven mee.
    Theo, Trudy, Bertus.
  2. Twan:
    19 juli 2016
    19:49 uur 29,4 graden bij ons zwembad, en 200 graden bij de bbq.
    :-)
    Bert 625 km in nog geen 4 weken, petje af !!!!! We zijn trots op je!!
  3. Gerard en Marjo:
    20 juli 2016
    Wat een jeuk zal dat opleveren! Veel sterkte met die hitte! Je bent een kanjer! En we zullen Titus eens vragen hoe dat zit met die muggen daar. Groetjes!