Flavignac

13 augustus 2016 - Flavignac, Frankrijk

Zit je dan op zaterdagavond in Flavignac. Mooie gite (slaapplaats) van de gemeente gisteren geregeld naast de kerk. Ben de enige klant hier! Zowaar net nog brood en wat bier (Bavaria 8x6) kunnen scoren! (Zie foto). Heb voor Jan en Corné en de hunnen vanmiddag een kaars aangestoken in de kerk bij Maria hier en een mooie boodschap opgeschreven. Had ik ook al voor Gerrit gedaan eerder deze week. Beterschap Gerrit!

Wat een hitte vandaag, sorry Nederland! Om half 9 in de rugzak en lopen vanuit Limoges. Nogmaals wat een mooie stad is dit. Als je ooit in de buurt bent erheen! Geloof dat Pascalle (liep vorige week mee) uit Limburg, met de kinderen er vandaag weer heen ging...... Geef haar geen ongelijk.

Vandaag 29 kilometer voor de boeg richting de cognac streek. Wederom een verlaten gebied met koeien (Helma).... En Fransen die er niet zijn vanwege hun vakantie. Wat was dit afzien..........Ook nog nieuwe schoenen en een volle rugzak inclusief eten voor 2 dagen. Da's echt te veel, dus drink en eet ik alles op hier nu vanavond. Morgen maar op hoop en vrees. Pfffffff.

Alle pelgrims zijn inmiddels naar huis. Bang voor een aanslag toch niet? Gelegenheids-lopers (18 wordfeud letters).... Er blijven maar weinig diehards over. Volgens mij nog 3 (ingrid, Gerard en ik) op de route naar St. Pied de Port. Ach zo begon ik ook in België.

Morgen 30 kilometer in weer een meer dan warme dag. Ga aan jullie denken. Om te lopen zou ik het weer willen switchen.......... Maar mijn naam is Bert en geen Jacobus!

Bon Nuit en mis jullie!

1. Helma:
    16 augustus 2016
    Zie je wel ik wist dat er veel waren!
    Hou je haaks bikkel!
    Groetjes vanuit het zonovergoten Driel