Carillon

14 september 2016 - Boadilla del Camino, Spanje

Het nieuws gaat snel. Ook de Jacobusroute leest het digitale nieuws! Las zojuist het prachtige artikel van Robert Goesten "Hup Bertje" in het Carillon over mijn voetreis in Spanje (foto). Zo zie je maar dat we beiden als oud "Drielenaren" toch weer actueel in het lokale nieuws kunnen staan, zonder in Driel aanwezig te zijn. Bedankt Robert.

Na de warmste septemberdag in Nederland ooit, was het vanmorgen hier slecht opstaan. Gisteren was het zo bar en boos dat iedereen vandaag 1 uur later vertrok. Vannmorgen was het 3 graden Celcius. Had ik maar handschoenen, natuurlijk thuisgelaten....... Maar blij met mijn trui! Het kwik kwam vandaag niet hoger dan 12 graden. Nu ik dit schrijf zit ik in de zon in een hoekje zonder wind met trui en jas aan. Dit is te doen. Kortom hier is de zomer bijna over. De komende dagen veel westenwind dus Hollands weer......... Nederland geniet nog maar even van de warmte!

Prachtige route vandaag via de kerk van Castrojeriz. Zie de foto's van deze bijzondere kerk. Bij het gouden Maria-altaar twee echte kaarsen aangestoken voor mijn kinderen Jan en Corné.
De tafelberg (Spanje) beklommen, 1000 meter NAP en het uitzicht was fenomenaal. Een afdaling van 18%! In ski termen een diep zwarte afdaling.

Nu in gehucht Boadilla del Camino en daar kwam een Nederlands busje aangereden met geestelijk gehandicapten. Ze lopen en rijden een deel van de route en slapen in tenten. Kijk dat vind Jacobus meer dan akkoord! Top. Bij de stempelpost vroeg ik aan 1 vrouw hoeveel stempels ze al had. 7 zei ze, waarop ik zei dat ik te voet uit Nederland kwam en al heel veel stempels had die ze graag wilde zien. Mijn stempelkaart gehaald met 94 stempels, die moesten samen met mij natuurlijk op de foto! Geweldig moment. Voor hun maar ook voor mij.

Nog 431 kilometer naar Santiago. Hou het bij zo'n 25-28 kilometer per dag. Dit is even mijn looplimiet en dan ben ik op 1 oktober in Santiago de Compostela.
Leuk detail nog uit het artikel van Robert, het vermeende graf van Jacobus......... Waarschijnlijk is het zo dat Jacobus de Meerdere Nooit in Santiago is geweest!
Dat moeten die oud Drielenaren maar eens nader gaan onderzoeken.

Tot morgen maar weer.
Hup Jacobus!