Oprijlaan!

23 augustus 2016 - Captieux, Frankrijk

De refugee in Bazas is in een oude jongenschool, zeg maar naast meester Bergman in de Leijensteinstraat zoiets. Dacht nog, bijna donker ik kan hier wel afsluiten, komt er een soort Chris Froome aangefietst. Parkeert zijn fiets met 3 sloten in de gang aan de verwarming, de trap en de voordeur! Zeker een Fransman, dus ja. Ze vertrouwen hun eigen verwarming nog niet eens. Wat een mensen tref je toch...... Vanmorgen heb ik zijn fiets buiten gezet, hij sliep nog, had de codes gezien in zijn helm!
Wat een man, die heeft de hele dag omgekeken, wanneer komen de Duitsers.......

Vandaag naar Captieux, hier bijna 40 graden en gelukkig is de route vandaag een oude kasteellaan. Vandaag 17 kilometer en morgen 34 . ..... In de luwte. Is een end, maar ben bijna in Spanje.

Blij dat ik hoor dat Robert Goesten is aangeschoven op mijn blog. Leuke anekdote:
In 1995 was er de evacuatie vanwege de hoge waterstand in de bommelerwaard.
Robert en ik (samen met Eric van der Veen en Hans van de Ven) deden destijds verslag daar vanuit de Kroon via RTM.
Robert en ik waren de dj's maar dat hou je niet vol dag en nacht......
Dus tijdens een bezoek van ik denk Haas toen de burgemeester, besloot Robert om maar even een LP op te zetten....... Dan kon hij toch een beetje wijs blijven zeg maar.
Na 2 uur belt Piet van Geenen op uit Rosmalen .... Of we nog andere muziek hadden, want de plaat die Robert op had gezet bleef al 2 uur hangen! Ok wij waren toen soms ook een beetje moe. Piet is er niet meer, maar was wel attent!

Tot morgen, ga vroeg lopen, te warm hier .
X Bert.

1. Robert:
    23 augustus 2016
    Ik heb me krom gelachen om het verhaal van de LP die bleef hangen. Had ik nog niet gehoord. Sommige verhalen doen er 21 jaar over om je te bereiken.
    Succes Bert en niet blijven hangen hoor ;-)