Weer aan de maas

3 juli 2016 - Namur, België

Vandaag echt afgezien. Veel regen en dan weer zon....... De laatste modderige kaseienstroken gingen over in een kaarsrecht asfaltpad genaamd de Ravel 2. Dit zijn oude spoorlijnen uit de tijd van Napoleon, geasfalteerd en voila, fiets en wandelpaden. Ben vandaag gepasseerd door een heel peloton mooi weer wielrenners....... Wat een drukte en daar loop je dan als eenzame pelgrim tussendoor. Had af en toe de neiging om mijn gelletjes (vloeibaar voedsel) hoog te houden voor ze. Dat zie ik altijd in de Tour de France.
Vandaag stak er slechts 1 vrouw haar hand op en zei gedag tegen me (vrouw van Jacobus?) en 1 iemand toeterde en zwaaide uit de auto. Mooi.
Dat waren alle wapenfeiten voor vandaag.
Een lange rechte afstompende asfalttocht van 33 kilometer. Heb maar naar Radio5 Stefan Stasse geluisterd op mijn oordoppen. Voor morgen stond er ook 30 op de rol naar Dinant, maar kort de route in tot Anhee. Even de ledematen sparen. Zit nu in een knus herbergje aan de Maas! Eindelijk schijnt de zon en dan worden mijn schoenen hopelijk wat droger. Want een week regen op je schoenen...... Echt niet fijn.
Nu nog even voetbal kijken en morgen nog een stempeltje halen hier bij de bisschop.
Nog een zalige zondagavond. Bert.

1. Hennie:
    3 juli 2016
    Balen Bert zo'n saaie weg..... Het goede nieuws is wel dat je inmiddels een volle week achter de rug hebt. Je kunt het, zelfs in k.. (= een Bosch woord) weer! Ik ben in ieder geval super trots op je! Geniet van de mooie avond en morgen een lekker rustig dagje toegewenst. Xx
  2. Geerke:
    3 juli 2016
    Ha Bert,
    Mooie verhalen, ik lees ze telkens!
    Was wel benieuwd naar een foto van Jos! Ook mooie tekst over deze overduidelijke Bourgondiër.
    Succes in België!
    Groeten Geerke