Ammel blauw

9 september 2016 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

De naam van een leuk orkestje uit Groot Driel. Gisteravond was het een beetje zomercarnaval en live muziek. Ook een lichtblauw blaasorkest als Ammel Blauw leuk! Hapje en drankje voor 1 euro. Proeven in diverse cafeetjes. Hier snappen ze het ook.

Vanmorgen om 7 uur op pad naar Santa Domingo. 22 kilometer in het Rioja gebied...... En koffie gedronken op de golfbaan. Toen ik daar zat dacht ik, goh wat mis ik dat spelletje! Wist dat ik na mijn armbreuk in februari serieus als single handicapper uit gegolfd was, maar vamiddag wilde ik eigenlijk direct de baan in. Dus dat ga ik weer snel doen! En wie weet gaat het me wel weer lukken?

Vanmiddag gezellig zitten kletsen met mijn ploegje uit Engeland, Australië en Spaans Nederland. En iedereen loopt, behalve Jim en ik in de pleisters........ Wat zijn mensen toch slecht voorbereid. Mooi ook die zijn ammel blauw!

Was loopdag 75 vandaag. Nog 22 te gaan. Het aftellen is begonnen, terwijl de pelgrims hier zeggen het was pas dag 9........ (Vanaf de Spaanse grens). Die hebben pleisters! Heb ik niet meer nodig. Mijn laatste etappe heb ik gepland van den Bosch naar Driel. Dan is mijn reis compleet. Verwacht begin oktober. Als je tegen die tijd een apostel door het dorp ziet lopen met een rugzak, zou ik dat kunnen zijn.....

Buen camino. Bedankt voor alle steun. Heel lief.

1. Theo de leeuw:
    9 september 2016
    Met zoveel volk op de been naar Jacobus is het wellicht leuk om in polonaise naar Santiago te gaan met Ammel Blaauw veurop.
    Hou vol , groetjes Theo.
  2. Bert de Leeuw:
    9 september 2016
    Komt goed Theo! Appeltje eitje vanaf nu. Zeg maar beetje vakantie. Groet, je broertje!
  3. Hennie:
    10 september 2016
    Hoi Bert, een en al energie zo te horen bij je..... misschien ook terug lopen dan maar.....?