16 Kilometer!

23 september 2016 - Cacabelos, Spanje

Vannacht niet of nauwelijks geslapen. Wat pijnstillers erin en vanmorgen wilde ik in het hotel blijven. Helaas (of helaas niet) alles vol.
Ben eerst maar naar een pharmacie gelopen op de hoek en trof daar, na twee medewerkers te hebben wegestuurd, de juiste vrouw. Ze analyseerde precies wat er aan de hand was en gaf me een gelpad mee voor op mijn enkel. De pijn komt uit de voet en trekt via de kuit naar de knie. Dus door dit gelpadje op mijn enkel te plakken, verdeeld de pijn zich en heb dan minder last van de kuit. Ook een tube zalf meegekregen en.......... Lopen was het advies!

Dus haar raad maar opgevolgd en lopen! Korte route 16 kilometer. Wat een lijdensweg in het begin. Het gelpadje een paar keer anders geplakt en het plots ging het wat beter. Het grappige is dat je in de achterhoede van het deelnemersveld loopt en ondanks je kromme been er toch nog mensen langzamer gaan. Ook weer een aparte ervaring. En deze mensen praten tegen je! Dat is in de kopgroep wel anders.........

Morgen kilometerje of 2 erbij. 18 of 19. Nog lekker een dagje in de bus lopen (wielerterm). Durf het wel aan. De guts zijn er nog Pascalle! Maar het moet wel kunnen......... Mieke van Wel bedankt voor je hulp op afstand. De pijn is een stuk minder nu. Top.

Limping Bert.

1. Theo de leeuw:
    23 september 2016
    gelukkig lig je er nog niet uit, het is wel doorbijten maar mijn gevoel hierover is wel goed.
    Vanavond pak ik een wijntje alvast op jouw succes! "Wijvandeleeuw" laten ons niet door een niemendalletje wegzetten. Ga zo door, Bert, dan maar een paar dagen langer, korter per dag, lopen. gr. Theo
  2. Hennie:
    Kanjer!!!
  3. Bert de Leeuw:
    23 september 2016
    Top meisjes en jongens, bedankt voor jullie steun! Morgen weer een nieuwe dag.
  4. Annie de Groot:
    23 september 2016
    Bert ik hoop dat je de laatste dagen zonder al te veel pijn doorkomt en anders toch heel veel respect voor je prestatie. Zal een kaarsje voor je branden en een biertje drinken op je gezondheid.Sterke
  5. Twan:
    HELD
  6. Rein en Annemie van Uden:
    Hoi Bert,
    wij wensen je heel veel sterkte bij de laatste loodjes. Inmiddels zijn wij op onze stek in Santiago. We hopen je daar te zien. Alle goeds.
    Gr. Rein en Annemie
  7. Bert de Leeuw:
    Rein en Annemie,

Bedankt voor de support. Zie jullie binnenkort!
  8. Helma:
    23 september 2016
    Wat ben je toch een bikkel, veel succes in de laatste dagen.
    De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze maar hoop dat dit voor jou niet opgaat.
    Wij gaan bij Willem een borrel drinken op zijn 28 ste verjaardag maar proosten daar ook zeker op jou!
  9. Geerke:
    Hey Bert,
    Super goed! Je hebt je leeuwenhart weer laten spreken!
    Succes, hopelijk nog wat herstel en anders veel wilskracht gewenst.
    Groetjes geerke